JAKIE KRUSZYWO NAJLEPSZE NA PODJAZD?

Planujesz wykonanie utwardzonego podjazdu do garażu i zastanawiasz się, jaki materiał wybrać? Trakt powinien być wytrzymały,
a jednocześnie estetyczny, aby dobrze wpisywał się w architekturę otoczenia. Jakie kruszywo na podjazd wybrać?
Przedstawiamy najlepsze propozycje na rok 2021!

PODJAZD Z KRUSZYWA – DLACZEGO WARTO?

Dobrze wykonany podjazd z kruszywa to ekonomiczne, a jednocześnie trwałe rozwiązanie, które dobrze będzie pasować praktycznie do każdej posesji.
Materiał ten możesz zastosować niezależnie do budulca elewacji, stylistyki architektonicznej budynku, zastosowanego ogrodzenia oraz innych
indywidualnych cech Twojej posesji. Pamiętaj jedynie, że ten rodzaj podjazdu garażowego wymaga regularnej konserwacji. W miejscach kolein
samochodowych, po jakimś czasie, mogą pojawić się drobne ubytki. Warto na bieżąco uzupełniać materiał i dobrze go utwardzić
(najlepiej za pomocą zagęszczarki). Ważne jest także wyrywanie trawy i innych roślin, które mogą rosnąć w koleinach.

KRUSZYWO – PODJAZD GARAŻU IDEALNY NA TWOJĄ POSESJĘ

Kruszywa budowlane stanowią alternatywę dla droższej kostki betonowej, betonu, płyt ażurowych lub paneli PVC. Materiał ten doskonale się zagęszcza i klinuje.
Pamiętaj jednak, że kruszywo na podjazd garażu nie może być zbyt drobne, ponieważ nie będzie wtedy odpowiednio spoiste.
Efektem będzie szybkie rozsypywanie się drobinek na boki i niszczenie drogi. Idealny będzie każdy rodzaj żwiru, który dobrze się ubija i jest trwały.
Unikaj jedynie żwiru rzecznego z zaokrąglonymi elementami. Innymi popularnymi materiałami są: grys, tłuczeń oraz kliniec.

Możesz sięgnąć również po:
• kruszywo kamienne – musi być drobne (średnica kamyczków nie powinna przekraczać 5 mm),
• kruszywa wapienne – czasami na podjazdy i ścieżki stosowane są dolomity lub wapienie dewońskie. Taki materiał jest jednak dobrym
podłożem dla roślin, które mogą szybko zacząć zarastać podjazd,
• kruszywo bazaltowe,
• kruszywo granitowe.

PODJAZD Z KRUSZYWA – O CZYM MUSISZ PAMIĘTAĆ?

Wybór dobrego kruszywa na podjazd to dopiero pierwszy krok. Ważne jest także odpowiednie zaplanowanie inwestycji.
Jej pierwszym krokiem jest wykopanie koryta, które zostanie wypełnione kruszywem. Powinno mieć ono głębokość około 40 cm.
Dno należy zagęścić zagęszczarką. Następnie trzeba zamontować krawężniki. Dobrym patentem jest rozłożenie na dnie koryta geowłókninę.
Dzięki niej wybrany rodzaj kruszywa nie będzie mieszał się z gruntem. Ostatnim etapem jest wysypanie co najmniej 3 warstw kruszywa
(każda warstwa ma mieć inną grubość) i ich zagęszczenie. Warstwy powinny być ułożone od kruszywa o największych ziarnach (np. tłuczeń)
do najmniejszych (na wierz idealny będzie żwir, kamienny miał lub drobny grys).

Udostępnij na Facebook
Udostępnij na Linkdin